Private Label Nedir?

Private Label Nedir?

Private label bir ürün veya bir hizmeti başka bir şirketin telif hakları veya markası ile o firma adına üretmek gibi tanımlanabilir. Daha çok geniş satış ağına sahip zincir marketler tarafından pazarda yerleşik olarak bulunan ve belirli güce sahip ürün markaları ile rekabet edebilmenin ideal şekli olarak konumlandırılır. Alternatif bir maliyet çözümünü beraberinde getirdiği için global veya bölgesel satış hedeflerine ulaşabilmek için etkili bir yöntemdir. Market ihtiyaçları bakımından uzun vadeli satış hedeflerini karşılamak açısından uygun fiyat ve kalite kriterleri ile güçlü bir tüketim etkisini beraberinde getirmektedir. Private label uygulamalarının ana hedefi satış eğilimlerinin oluşması olarak nitelenebilir ve özel markalı ürün olarak kısaca tanımlanmaktadır.

Dünyada ve Ülkemiz de Private Label

Türkiyeninde dahil olduğu Avrupa genelinde özellikle perakende sektöründe Fransa, Belçika, Almanya, İngiltere, İspanya ve İsviçre’ de özel markalı ürünler (Private Label) genel pazar paylarında % 48 gibi önemli bir paya sahip olurken Amerika, Asya ve dünyadaki diğer tüm bölge ve ülkelerde de bu oran hayli fazladır. Özel markalı ürünlerin dünya pazarında bu kadar yüksek bir paya sahip olması ürün kalitesi, ürün çeşitliliği ve uygun fiyat avantajlarının yanı sıra kısaca özel markalı ürünlerin etkisini ve cazibesini göstermektedir. Sürekli olarak gelişen perakende sektöründe Private Label ürünler bugün satılan her 5 üründen birini oluşturmakta ve özel markalı ürünler gittikçe de daha dikkat çekici olmaktadır.

E-bülten Listesi

Haber, duyuru ve kampanyalarımızdan e-posta ile haberdar olmak isterseniz aşağıdaki ilgili alanlara e-posta adresinizi ekleyerek kaydolabilirsiniz.

Kategoriler